TinusTuning; classic Volvo performance parts   slogan tinustuning

  Home
  Produkten
  MotorrevisieMotor revisie
  Krukassen, drijfstangen, zuigersDrijfstangen + zuiger
  MotorrevisieStroker kits
  Nokkenassen en toebehorenNokkenas en toebehoren
  Koppen, kleppen, klepveren, tuimelaarsKop, klep, veer, tuimelaar
  Externe motordelenExterne motordelen
  Motor materialenMotor materiaal
  KoelingKoeling
  Elektrische componentenElektrische componenten
  CarburatieCarburatie
  InjectieInjectie
  UitlaatUitlaat
  AandrijflijnAandrijflijn
  OphangingOphanging
  AandrijvingStuurinrichting
  Velgen en remmenWiel en rem
  OverigOverige


  Informatie
  Montage- en inloopinstructie nokkenassenNokkenas instructie
  Opstart- en inloopinstructie motoren OHVMotor instructie B18/20/30
  Opstart- en inloopinstructie motoren OHCMotor instructie B21/23/230
  MotorolieMotorolie
  Weber DGV & DGSWeber DGV & DGS
  Weber DCOEWeber DCOE
  UitlijningUitlijning
  algemenevoorwaardenVoorwaarden
  GarantiebepalingenGarantie


  Contact
Like TinusTuning op Facebook



TinusTuning

    eur Copyright TinusTuning 2023.










Motormateriaal

Voor de Volvo motoren zijn onder andere onderstaande materialen voorradig. Standaard en orginele delen zijn eveneens leverbaar.

Alle weergegeven prijzen zijn reeds inclusief 21% btw.
All presented prices are including 21% VAT, non-EU residents can subtract this amount.


Lagers/lagerschalen
Prijs: zie omschrijving

klik ter vergroting Hoofd lagerschalen B18/20/30 en B19/21/23:   eur 85,-
Hoofd lagerschalen B200/230/234 55mm (voor '88)   eur 72,50
Hoofd lagerschalen B200/230/234 63mm (na '88)   eur 90,-
Drijfstang lagerschalen B18 en B20 voor '73:   eur 65,-
Drijfstang lagerschalen B20 neur '73 en B19/21/23:   eur 60,-
Drijfstang lagerschalen B200/230/234 :   eur 45,-
Drijfstang lagerschalen B200/230/234 RACE:   eur 125,-
Nokkenas lagerset B18/B20:   eur 40,-
Hulpas lagerset B200/2300:   eur 85,-


Inloopolie met verhoogd ZDDP
Prijs: eur 65,- per bus (4,7 ltr) (incl 21% btw)

klik ter vergroting Het gebruik van de juiste inloopolie is van groot belang voor de levensduur en het uiteindelijke functioneren van een motor. Inloopolien zijn in beginsel 'schraal'. Ze bevatten daarom doorgaans zeer weinig ZDDP dat van groot belang is voor de nokken en nokvolgers. TinusTuning heeft daarom speciale inloopolie van zeer hoge kwaliteit met een ZDDP-gehalte van maar liefst 0.29%.

Zie ook 'Informatie' in het menu (TinusTuning achtergrondinformatie motorolie en ZDDP).


Speciale koppakkingen
Prijs: informeer

klik ter vergroting Diverse speciale koppakkingen zijn leverbaar, zoals pakkingen met grotere boring, extra verstevigd, afwijkende dikte of combinaties daarvan. Zoals: B20 Cometic en Elring pakkingen met 92 en 93mm boring in 0,8mm tot 3,5mm dikte. B18 extra dikke 2,2mm pakkingen. B30 in 93mm boring en 0,85mm dikte. B19/B21/B200 en B23/B230/B234 versterkte pakkingen, incl staal. Prijzen varieren tussen 20,- en 250,- per stuk. Informeer naar prijzen en mogelijkheden.


Klepdekselpakking B18/20, neoprene
Prijs: eur 24,- (incl 21% btw)

klik ter vergroting Waar de orginele kurken kelpdekselpakking het al snel begeeft en gaat 'zweten', houdt deze moderne pakking van neoprene het vele malen langer vol. Geeft betere afdichting van het kleppendeksel en kan herbruikt worden zodat kleppen stellen niet gepaard hoeft te gaan met een nieuwe pakking. De beste afdichting kan verkregen worden door de pakking vast te 'lijmen' aan het deksel met een beetje vloeibare pakking.


AANRADER: Tapeindset voor kop B18/20/30
Prijs: eur 175,- (B18/20) (incl 21% btw)

klik ter vergroting De standaard kopbouten worden na herhaaldelijk op spanning gezet te zijn enigzins broos. Door de achteruitgang van de flexibiliteit kan niet de juiste spanning tussen kop en onderblok gekregen worden. Nog vervelender is de vergrote kans op afbreken. Deze ARP draadeind set bestaat uit losse draadeinden met individuele moer. De praktisch onverwoestbare draadeinden zorgen voor de juiste montagespanning en nooit meer afgebroken bouten.


Tapeindset voor kop B23/230
Prijs aftermarket: eur 125,-.   ARP: 290,- (incl 21% btw)

klik ter vergroting De standaard kopbouten worden na herhaaldelijk op spanning gezet te zijn enigzins broos. Door de achteruitgang van de flexibiliteit kan niet de juiste spanning tussen kop en onderblok gekregen worden. Nog vervelender is de vergrote kans op afbreken. Deze draadeind set bestaat uit losse draadeinden met individuele moer. De praktisch onverwoestbare draadeinden zorgen voor de juiste montagespanning en nooit meer afgebroken bouten. Leverbaar van ARP en aftermarket (merkloos).


AANRADER: Tapeindjes in-/uitlaatspruitstuk B18/20/30
Prijs: eur 85,- per set van 9 stuks (incl 21% btw)

klik ter vergroting Deze ARP gepolijst roestvrijstalen tapeindjes set zorgen dat u geen last meer heeft van vastzittende tapeinden in de kop, van vastgeroeste moeren op de tapeinden, en al helemaal niet van afgebroken tapeinden! Doordat deze tapeinden uit 'Stainless 300' zijn vervaardigd, zijn ze veel 'taaier' dan de standaard tapeindjes en roesten ze niet. Tevens voorzien van een fijnere schroefdraad voor een sterkere bevestiging. Een aanrader!


Tuimelaarasbouten voor B18/20/30
Prijs: eur 25,- per set van 4 (B18/20) (incl 21% btw)

klik ter vergroting De standaard tuimelaarasbouten zijn erg zwak naar verhouding tot hun taak, hetgeen de reden is deze bouten vaak knappen. Deze ARP boutset bestaat uit een set van vrijwel onverwoestbare bouten die de tuimelaaras netjes op zijn plaats houden.


Vliegwielbouten B18/20/30
Prijs: eur 65,- (incl 21% btw)

klik ter vergroting Door veelvuldig (her)gebruik kunnen de vliegwielbouten verzwakken. Vervangen kan dan raadzaam zijn, zeker wanneer de motor meer vermogen levert. Deze 12,9 ARP Chromemolybdeen bouten zijn de perfecte vervanger: afbreken behoort tot de verleden tijd zodat het vliegwiel altijd veilig op z'n plaats blijft. Set van 6 st.


Vliegwielbouten B19/21/23/230 en laat type B20 ('74-'75)
Prijs: ARP eur 45,-   Extra sterk: eur 65,- (incl 21% btw)

klik ter vergroting Door veelvuldig (her)gebruik kunnen de vliegwielbouten verzwakken. Vervangen kan dan raadzaam zijn, zeker wanneer de motor meer vermogen levert. Deze 12,9 ARP Chromemolybdeen bouten zijn dat wel. Hierdoor behoort afbreken tot de verleden tijd, en kan het vliegwiel desnoods met een groter moment (tot 90 Nm - extra sterke versie) aangedraaid worden zodat het vliegwiel altijd veilig op z'n plaats blijft. Set van 8 st.


Tapeinden lagerkap hoofdlagers krukas B18/20 (-'74)
Prijs: eur 175,- (incl 21% btw)

klik ter vergroting Door veelvuldig (her)gebruik kunnen de bouten van de hoofdlagerkappen verzwakken. Daarnaast rekken ze soms op te het (te) hoge moment waarmee ze aangedraaid moeten worden. Vervangen kan dan raadzaam zijn, zeker wanneer de motor meer vermogen levert. Deze 12,9 ARP draadeinden van chromemolybdeen zijn de perfecte vervanger. Geleverd als set van 10 UNC draadeinden met 10 UNC moeren.


Tapeinden lagerkap hoofdlagers krukas B19/21/23/230 en late B20
Prijs: ARP tapeinden eur 175,-   M12 bouten eur 55,- (incl 21% btw)

klik ter vergroting Door veelvuldig (her)gebruik kunnen de bouten van de hoofdlagerkappen verzwakken. Daarnaast rekken ze soms op te het (te) hoge moment waarmee ze aangedraaid moeten worden. Vervangen kan dan raadzaam zijn, zeker wanneer de motor meer vermogen levert. Deze 12,9 ARP draadeinden van chromemolybdeen zijn de perfecte vervanger. Geleverd als set van 10 M12 draadeinden met 10 M12 moeren.
N.B. Voor een beperkt budget zijn ook 12,9 M12 bouten (inbus) leverbaar.


Getrapte ringen spruitstukken B18/B20: 2 en 5 mm
Prijs: eur 9,- (incl 21% btw)

klik ter vergroting De B18 en B20 maken gebruik van tapeinden waarmee zowel het inlaat- als uitlaatspruitstuk mee aan de kop gemonteerd zit. Hierbij kan spraken zijn van een dikteverschil in de flenzen van beide spruitstukken waardoor de tapeinden scheef getrokken worden en/of de spruitstukken niet goed tegen de cilinderkop aan trekken. Als oplossing hebben we zeer degelijke roestvaststalen ringen ontwikkeld met een 'stapje' er in. Keuze uit een stapje van 2 of 5 mm.


EGR afdop-pluggen
Prijs (set 4): eur 44,- (incl 21% btw)

klik ter vergroting Op enkele B230(K) motoren is een EGR syteem (Exhaust Gas Recirculation) gebruikt waarbij onderin de de uitlaatpoorten nippels en leidingen aanwezig zijn. Bij overstap naar een ander carburteur- of injectiesysteem wordt het EGR systeem vaak verwijderd. TinusTuning heeft hiervoor handige afdoppluggen gemaakt die eenvoudig in de opening getikt kunnen worden. De doppen hebben een eigen klemspanning en met een drupje uitlaatpasta vormt dit een perfecte afdichting.


Injectorgaten afdop-pluggen
Prijs (set 4): eur 8,- (incl 21% btw)

klik ter vergroting Bij het gebruik van carburateurs op een (voormalige) B20/B30 E en F injectie kop dienen de injectorgaten afgesloten te worden. Met deze kleine vriespluggen kunnen de injector uitsparingen in de kop eenvoudig en netjes afgedopt worden. Door ze met een drupje vloeibare pakking in de injectoruitsparing te leggen en vervolgens vlak te slaan, klemmen ze zichzelf vast en zorgen zo voor een mooie afdichting.


Voor bestellingen of produktgerichte vragen, mail : info@tinustuning.nl


Alle weergegeven prijzen zijn reeds inclusief 21% btw.
All presented prices are including 21% VAT, non-EU residents can subtract this amount.






Website and contents eur Copyright TinusTuning 2023.